Nuo š. m. rugsėjo 1 d. įsigaliojo Sveikatos apsaugos ministro įsakymas, leidžiama nuotoliniu būdu pratęsti receptus naudojamiems vaistams ar medicinos pagalbos priemonėms, esant stabiliai paciento būklei, gydytojai taip pat gali skirti ir pakartotinius tyrimus bei pagal juos pakoreguoti gydymą.

Rengiantis nuotoliniu būdu teikti sveikatos priežiūros paslaugas, VšĮ Karoliniškių poliklinikoje atliktas nemažas įdirbis: patvirtinti lokalūs teisės aktai, reglamentuojantys paslaugos teikimą, sukurti specialūs moduliai įstaigos informacinėse sistemose, leidžiantys pacientams užsiregistruoti šiai paslaugai internetu, o sveikatos priežiūros specialistams – patogiai valdyti nuotolinės sveikatos priežiūros paslaugos pageidaujančių pacientų sąrašus bei organizuoti pačios paslaugos teikimo darbą, pravesti mokymai paslaugą teiksiantiems darbuotojams.

„Šiandien esame visiškai pasirengę teikti nuotolinės sveikatos priežiūros paslaugą, – teigia VšĮ Karoliniškių poliklinikos direktorė Jelena Kutkauskienė. – Sąžiningai atlikome savo namų darbus projektuodami paslaugos teikimo procesą taip, kad jis būtų kuo patogesnis visiems proceso dalyviams, ir tikimės, jog ši naujovė padės taupyti tiek pacientų, tiek sveikatos priežiūros specialistų laiką bei svariai papildys kitas eilių mažinimo iniciatyvas mūsų įstaigoje“.

Pacientai, norintys gauti nuotolinę sveikatos priežiūros paslaugą, savo pageidavimą gali išreikšti pildydami specialią formą internete https://www.karpol.lt/gydytojo-konsultacija-telefonu. Svarbu žinoti, kad nuotoliniu būdu gali būti teikiamos tik tęstinės paslaugos šeimos gydytojo komandoje, kurią sudaro šeimos gydytojas, vaikų ligų gydytojas, vidaus ligų gydytojas, gydytojas akušeris ginekologas, gydytojas chirurgas bei slaugytojas. Norėdamas gauti paslaugas nuotoliniu būdu pacientas prieš tai turi būti pasirašęs „Paciento sutikimą nuotolinei sveikatos priežiūros paslaugai“.

Gydytojas nuotoliniu būdu gali išrašyti receptą tik pacientui anksčiau paskirtiems vaistams ar medicinos pagalbos priemonėms – nauji preparatai skiriami įprastinės konsultacijos metu, pacientui atvykus į polikliniką. Suteikus nuotolinę sveikatos priežiūros paslaugą, pacientas kitą kartą dėl tos pačios priežasties privalo atvykti į polikliniką – konsultacija telefonu negali būti teikiama 2 kartus iš eilės. Jei pacientas 7 mėnesius ar ilgiau nesilankė pas šeimos gydytojo komandos narį, atsiradus naujų nusiskundimų ar pasikeitus paciento sveikatos būklei, jis taip pat turi atvykti į polikliniką. Gydytojo konsultacija telefonu teikiama tik tuomet, jei jis gali tinkamai identifikuoti pacientą, konsultacijos metu pokalbis bus įrašomas. Jei pokalbio metu gydytojas negalės objektyviai įvertinti paciento sveikatos būklės be apžiūros, jis užregistruos pacientą įprastinei konsultacijai ir pakvies atvykti į polikliniką.