Mokyklinio amžiaus vaikams gana dažnai pradeda reikštis regėjimo problemos bei netaisyklinga stuburo padėtis, kurias sukelia ydinga laikysena, nepakankamas fizinis aktyvumas, ilgalaikė statinė būsena (sėdint prie kompiuterio, televizoriaus, maigant telefoną), nepritaikyta darbo ir žaidimų erdvė.

Dažniausios ydingos laikysenos priežastys:

  • Netaisyklingas sėdėjimas (persikreipus į vieną pusę, sudribus, užkėlus koją ant kojos);
  • Netaisyklingas stovėjimas (ant vienos kojos, perkreipus dubenį);
  • Netaisyklingas gulėjimas (ant šono, susirietus, per minkštoje, įdubusioje lovoje, ant didelės pagalvės);
  • Sunkių daiktų nešiojimas ant vieno peties ar viena ranka;
  • Netinkamos darbo ir poilsio sąlygos;
  • Blogas apšvietimas;
  • Per sunki mokyklinė kuprinė.

REIKALAVIMAI VAIKO KUPRINEI

  • Kuprinės svoris turi sudaryti ne daugiau kaip 10-15 proc. moksleivio kūno masės. Per sunki kuprinė verčia lenktis į priekį ir skatina stuburo deformacijas.
  • Optimalus kuprinės svoris pradinukams – ne daugiau kaip 700 g, vyresniųjų klasių moksleiviams – ne daugiau kaip 1000 g.
  • Rinkitės kuprinę su reguliuojamo ilgio, plačiais, paminkštintais diržais, turinčią ergonominę nugarėlę.
  • Kuprinės diržus užsidėkite ant abiejų pečių, diržai neturi būti nei per daug suveržti, nei pernelyg laisvi. Nešiojant kuprinę ant vieno peties, pertempiami raumenys, stuburas krypsta į vieną pusę ir pamažu deformuojasi.
  • Nešamos kuprinės apačia neturi būti žemiau juosmens.
  • Kuprinėje neškitės tik tai dienai būtinus daiktus.
  • Sunkiausius daiktus dėkite į arčiausiai nugaros esantį kuprinės skyrių.

Vaikams yra labai svarbu laikytis regos higienos, sveikai maitintis, kuo daugiau laiko praleisti natūralioje dienos šviesoje ir gryname ore, pakankamai judėti.

Pagrindinės regos higienos taisyklės:

  • Baldai turi atitikti vaiko ūgį. Sėdinčio vaiko pečiai turi būti vienodame aukštyje, jis privalo sėdėti tiesiai, nugara atsirėmęs į kėdės atlošą. Atstumas tarp stalo ar suolo krašto ir vaiko krūtinės turėtų būti apie 10-15 cm, kojos nuleistos ir sulenktos stačiu ar buku kampu, pėdos atremtos į grindis;
  • Knygą ar sąsiuvinį reikėtų laikyti 35-40 cm atstumu nuo akių;
  • Apšvietimas turėtų sklisti iš priekio ir kairės pusės;
  • Vengti skaityti atsigulus, važiuojant ar einant;
  • Saugoti akis nuo traumų ir dulkių;
  • Riboti laiką, praleidžiamą prie ekranų (kompiuterio, telefono, TV);
  • Daryti pertraukas tarp regėjimo įtampos reikalaujančių darbų;
  • Stiprinti akių raumenis specialiais pratimais.