Norint būti sveikiems ir turėti daug energijos, verta pasirūpinti savimi. Išlaikyti fizinį aktyvumą padeda reguliari mankšta ir tinkamai subalansuota sveika mityba, o geros kokybės sveikas maistas ir švieži produktai yra tarsi geras kuras, kuris leidžia mūsų kūnui veikti geriau ir efektyviau. Tai, ką mes valgome, turi įtakos tam, kaip jaučiamės ir kiek jėgų bei energijos turime veiksmams. Kaip ir mūsų kūnui, taip ir mūsų dvasinei sferai reikalingas tinkamas „maistas“, kad galėtume efektyviai veikti ir gyventi. Mūsų protas ir mintys lemia mūsų gyvenimo kokybę. Jie daro įtaką mūsų motyvacijai, laimės jausmui ir pasitenkinimui gyvenimu. Tačiau norėdami patirti šiuos jausmus, turėtume išsiugdyti pozityvią asmenybę.

Teigiamos mintys ir emocijos gali padaryti daug gero. Atsikratydami neigiamų emocijų ir minčių, įgauname daugiau kontrolės savo gyvenime. Mąstant pozityviai, atsiranda pasitikėjimas savo jėgomis. Kai gauname teigiamą informaciją, kalbamės su pozityviais žmonėmis, padedame sau išsiugdyti teigiamą požiūrį, ugdome pozityvią ir geriau funkcionuojančią asmenybę.
Turite pasirinkimą – galite būti negatyviai nusiteikusiu ar pozityviai nusiteikusiu. Negatyvi asmenybė gali jus nuvesti į nesėkmingą, liūdną, nelaimingą ir prastą gyvenimo kokybę. Pozityvi asmenybė gali atvesti jus į sėkmę, sveikatą ir laimę. Ką jūs renkatės?

Dalinamės 7 žingsniais, kaip tapti pozityvia asmenybe:

1. Pozityvus vidinis dialogas.

Mintys galvoje pasako daug skirtingų dalykų, jos gali būti priešininku arba sąjungininku kovojančiu už pozityvią asmenybę. Norėdami būti pozityvesni, turėtume pozityviai galvoti apie save bei valdyti ir kontroliuoti vidinį dialogą, vykstantį galvoje. Nesakyti sau -„aš kvailas“, „Aš nieko nesugebu“, „Aš negaliu to padaryti“, „Aš tikiu, kad tai neveiks“, „Visi iš manęs juoktis“ ir t.t .Vietoj to, naudoti frazes, kurios sustiprintų, pavyzdžiui: „ne kartą man pasisekė“, „galiu tai padaryti“, „myliu save“, „jaučiuosi puikiai“, „man pasiseks“ ir kt.
Emocijos ir tai, kaip jaučiamės, didžiąja dalimi yra pasekmė to, koks dialogas vyksta viduje dienos metu. Neigiamos ir nerimą keliančios mintys verčia jus jaustis liūdniems ir nelaimingiems. Pasistenkite turėti daugiau optimizmo bei pozityvesnio požiūrio į save ir pasaulį. Atsiminkite: „Mintys yra tik mintys, tai nėra realybė“.

2. Teigiama vizualizacija.

Žmogaus sugebėjimas įsivaizduoti įvairius dalykus ir situacijas iki momento, kol jie atsiranda realiame pasaulyje yra mūsų didžiulė stiprybė ir galia. Vaizduotės ir vizualizacijos naudojimas gali padėti ugdyti pozityvią asmenybę. Tai yra mūsų pačių tikslų ir norų vizualizavimas, tarsi mes juos jau pasiekėme. Įsivaizduokite ir mintyse kurkite savo tobulą gyvenimą. Kas tu toks, ką darai, kaip tada jautiesi? Kuo ryškesnį ir tikroviškesnį vaizdą sukuriate savo galvoje, tuo geriau. Kyla jausmas, kad jau esi pasiekęs savo tikslus. Pabandykite reguliariai atgaminti šį vaizdą mintyse. Tai, kas yra jūsų viduje, kyla iš išorės. Tobulindami vaizdą, kurį turite mintyse, jūs pagerinate savo gyvenimą. Pradedi matyti save tokį, kokiu nori būti. Tai padeda nukreipti veiksmus ir realiame pasaulyje, todėl padidėja tikimybė, kad jūsų vaizduotė materializuosis ir taps realybe.

3. Teigiami santykiai ir kontaktai.

Jūs žinote posakį „su kuo busi, tokiu ir tapsi“. Jame yra daug tiesos. Kaip gali būti pozityvus, kai visi aplink tave yra pesimistai? Išlaikyti teigiamą požiūrį tokioje aplinkoje nėra lengva. Besiskundžiantys gyvenimu žmonės yra sutelkti į problemas, o ne į jų sprendimus. Jūsų aplinka gali jus sustiprinti ar prislėgti. Žmonių pasirinkimas, su kuriais bendraujate ir bendravimas su jais paveikia jūsų emocijas, mintis ir sėkmę. Deja, kartais neigiamai nusiteikę žmonės yra mums artimi pvz. šeimos nariai. Nutraukti tokius santykius gali būti sunku, tačiau kartais reikia žengti, net tokius drastiškus veiksmus savo pačių labui.
Norėdami išsiugdyti teigiamą asmenybę, pabandykite užmegzti ryšius ir būti tarp teigiamai nusiteikusių žmonių – tų kurie turi ambicijų, gyvenimo tikslų, optimizmo ir teigiamo požiūrio. Žmonės, gebantys įvertinti gyvenimo vertę, stengiasi tobulėti. Venkite žmonių, kurie nenori prisiimti atsakomybės už savo gyvenimą, kurie ieško pasiteisinimų ir kaltų dėl dabartinės gyvenimo situacijos. Tokie žmonės nieko gero neatneš į jūsų gyvenimą. Jie bus pesimizmo ir nelaimingumo šaltiniu.

4. Teigiamas informacijos srautas.

Informacijos turinys turi įtakos jūsų požiūriui į gyvenimą. Jei sutelksite dėmesį į pranešimus, apie tragedijas ir nelaimes, kurie parodo pasaulį kaip pavojingą vietą ir gąsdina kiekviename žingsnyje, jūsų protas sugers šią neigiamą informaciją. Jei žiūrėsite kvailus vaizdo įrašus, eikvosite laiką mažos vertės turiniui, valandų valandas naršysite socialinėje žiniasklaidoje, nieko gero iš to nebus. Be abejo, kiekvienas laikas nuo laiko turi atsipalaiduoti, bet būtent informacijos, kurią mes skaitome ar klausomės, turinys mums daro įtaką bei gali padėti mums augti ir eiti link geresnio rytojaus arba sulaikyti ir apriboti mūsų augimą. Išmokite sąmoningai rinktis „sveiką ir pilnavertišką maistą“ savo protui.
Skaitykite straipsnius, knygas, žiūrėkite filmus, kurie gali ko nors išmokyti. Klausykite garso knygų ir transliacijų, kurios duos tam tikrą vertę. Turinys, kuris jus sustiprins, suteiks motyvacijos, įkvėpimo ir idėjų. Užpildykite savo mintis teigiama informacija. Kas priverčia jaustis labiau laimingais, padeda matyti didesnį gyvenimo pojūtį ir geriau suprasti savo vaidmenį aplinkiniame pasaulyje? Įveskite į savo mintis teigiamas žinutes, kurios leis efektyviau veikti ir pozityviau mąstyti. Naudokite informaciją, kuri praplės jūsų žinias, leis geriau jaustis ir labiau mėgautis gyvenimu.

5. Pozityvios plėtros veiklos.

Jimas Rohnas kartą pasakė: „Formalusis švietimas užtikrins jums išgyvenimą, saviugda užtikrins sėkmę“. Šiuolaikinis pasaulis vystosi tokiu sparčiu tempu, kad reikalauja iš mūsų nuolatinio mokymosi. Pokyčių tempas yra labai greitas, todėl norint neatsilikti ir išnaudoti visas galimybes, kurias žmogui suteikia šiuolaikinis pasaulis, turėtume patys pasirūpinti savo tobulėjimu.
Mūsų išsilavinimas negali pasibaigti baigus mokyklą ar studijas. Tobulėjimas, asmeninis vystymasis ir mokymasis visą gyvenimą yra mūsų pareiga. Ypač jei iš gyvenimo tikimės kažko daugiau. Savęs tobulinimas gali perkelti mus iš nesėkmės į sėkmės zoną, iš skurdo į turtus ir finansinę laisvę. Mūsų vertė, kuria galime dalintis ir pasiūlyti kitiems, auga mokymosi, naujų kompetencijų ir įgūdžių įgijimo dėka. Naujų dalykų mokymasis, įskaitant įsitraukimą į įvairius mokymo ir tobulinimosi renginius, mus daro geresniais. Mąstymas tampa efektyvesnis, įgyjame didesnį pasitikėjimą savimi. Tobulindamiesi, matome savo vystymąsi, tampame geresne savęs versija. Tai mus emociškai stiprina, verčia jaustis geriau, padeda išsiugdyti pozityvesnį požiūrį ir pozityvią asmenybę.

6. Teigiami sveikatos įpročiai.

Norėdami džiaugtis gyvenimu, turite rūpintis savo kūnu ir sveikata. Nebus naudos, jei pasieksite sėkmę, sukaupsite didžiulius turtus, paaukodami savo sveikatą. Jei neturėsite sveikatos ir jėgų gyventi, bus sunku džiaugtis gyvenimu, patirti malonumą ir pasitenkinimą. Taigi rūpinkitės ne tik protiniu ir intelektualiu vystymusi, bet ir savo kūnu. Valgykite saikingai ir sveikai. Įsiklausykite į savo organizmą, tinkamas maistas pagerins jūsų nuotaiką, kūno vikrumą ir energijos lygį. Pasirūpinkite savo kūnu. Būkite fiziškai aktyvūs, mankštinkitės. Pasivaikščiokite, o jei mėgstate, galite bėgioti, plaukti, važiuoti dviračiu. Yra daugybė fizinio aktyvumo galimybių ir būdų. Jei anksčiau to nedarėte, pradžia gali būti sunki, tačiau laikui bėgant ji taps lengvesnė, ypač kai pastebėsite gaunamą naudą. Pasijusite laimingesni ir sveikesni. Mažiau nerimastingi ir mažiau pavargę. Turėsite daugiau energijos veikti.
Nepamirškite pailsėti ir atsipalaiduoti. Nuolatinis sėkmės ir tikslų siekimas turi būti paremtas jėgų atstatymu. Skirkite pakankamai laiko miegui, pertraukoms ir poilsiui. Blogi sveikatos įpročiai, didelis darbo krūvis, nuovargis, miego ir judėjimo stoka sustiprina neigiamas emocijas ir negalavimą. Norėdami išsiugdyti pozityvesnę asmenybę, stenkitės pasiekti tam tikrą gyvenimo pusiausvyrą. Ne tik veikti, bet ir trumpam sustoti.

7. Teigiami lūkesčiai.

Norint pasiekti sėkmę gyvenime, reikia turėti teigiamus lūkesčius. Jei labai tikite kažkuo ir tikitės, kad tai nutiks, padidinsite tikimybę, kad tai išsipildys. Esate savo proto šeimininkas ir galite valdyti savo lūkesčius. Tikėkitės teigiamų įvykių ir geriausių dalykų. Tikėkite savo sėkme. Tikėkite, kad pasieksite savo tikslus, sukursite nuostabų gyvenimą sau ir artimiesiems. Tačiau atminkite, kad vien tik lūkesčių nepakanka. Ko dar reikia? Veiksmo! Veiksmas yra viskas. Norint tapti stipriu ir sveiku, pozityviu ir laimingu žmogumi, reikia veikti. Dirbkite su tuo kiekvieną dieną. Tiksliai nuspręskite, ko norite iš gyvenimo, tikėkite, kad galima tai pasiekti, ir dirbkite su to. Jums padės teigiami lūkesčiai ir požiūris.
Treniruokitės, kad taptumėte pozityvesni. Neigiamai galvodami nebūsite efektyvūs. Kiekvieną kartą, kai imsitės neigiamo mąstymo, sustokite ir pagalvokite apie ką nors teigiamo. Teigiamo požiūrio į gyvenimą formavimas tai procesas. Tai neįvyksta per naktį. Tačiau kai pradėsite sąmoningai vystyti ir lavinti mintyse teigiamas mintis, imsitės veiksmų, kurie leis jums tapti tuo, kuo norite, jūsų gyvenimas pradės įgyti didesnę ir gilesnę prasmę. Jūs pradėsite geriau išnaudoti savo talentus ir potencialą, kuris yra jumyse. Atsikratydami savo protinių slopinimų, tapsite vis tobulesniu ir išpildytu žmogumi.

Tekstą parengė Karoliniškių poliklinikos Psichikos sveikatos centro Medicinos psichologė Jolanta Zujevič